niewygodne.info.pl

 

     Polscy przewoźnicy byli za dużą konkurencją dla niemieckich i francuskich firm. Bruksela zaprzeczyła idei UE!

czwartek, 6.12.2018 r.

  

 foto: Capri23auto (Pixabay.com / CC0)

Większość unijnych ministrów transportu zgodziła się na wdrożenie na terenie całej UE propozycji Francji oraz Komisji Europejskiej, aby zlikwidować zasadę swobody usług w przypadku kierowców i drastycznie uderzyć w polskie firmy transportowe. W efekcie powyższego polską branżę transportową, która w ostatnich latach zdobyła pozycję niekwestionowanego lidera w całej UE, czeka obecnie fala bankructw. Nasi przewoźnicy najzwyczajniej w świecie okazali się być za dużą konkurencją dla firm z Niemiec i Francji. Teraz zostaną za to ukarani.

 

Po wejściu do Unii Europejskiej polskie firmy z branży transportowej szybko zaczęły wykorzystywać jedną z podstawowych zasad wspólnotowego rynku, jaką jest zasada swobodnego przepływu usług. Dzięki swojej konkurencyjności w zaledwie kilku lat zdominowały transport drogowy w Europie, świadcząc usługi w praktycznie każdym państwie UE.

     

r e k l a m y


       

Taki stan rzeczy nie mógł się podobać władzom państw, z których wywodziły się firmy najbardziej tracące na pojawieniu się konkurencji z Polski. Cierpliwość rządów w Paryżu i Berlinie na wzrost znaczenia przewoźników znad Wisły prysła niezwykle szybko. Początkowo Francuzi jak i Niemcy zaczęli wprowadzać na swoim terytorium różne bariery administracyjno-prawne, których celem było uderzenie w polskich przewoźników. Regulacje te podważały de facto naczelną zasadę wspólnotowego rynku, czyli swobodę przepływu usług. Sprawą zainteresowała się Bruksela i w pierwszej chwili wydawało się, że przyzna rację stronie polskiej wskazując, że kroki podejmowane przez Niemcy i Francję uderzają w podstawowe zasady prawa wspólnotowego. 

Wówczas to politycy z obu wspomnianych państw zaczęli naciskać bezpośrednio na unijnych urzędników, aby wprowadzili ogólnoeuropejskie ograniczenia w zakresie swobody usług w branży transportowej.
W zbyt silnej pozycji firm z Polski widzieli bowiem zagrożenie dla interesów własnych firm.

Na efekty nie trzeba było długo czekać. W marcu br. na forum UE przedstawiono
negatywne dla polskich firm stanowisko w/s dyrektywy o pracownikach delegowanych (uzgodnione w toku negocjacji pomiędzy przedstawicielami Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej i Rady UE). Obecnie zostało ono zatwierdzone przez większość ministrów transportu krajów UE. W efekcie powyższego polscy kierowcy - jeżeli będą przewozić towary między krajami UE (np. między Polską a Francją) - będą musieli otrzymywać minimalną płacę kraju, przez który będą przejeżdżać (tj. w Niemczech - niemiecką, a we Francji - francuską). Takie rozwiązanie nie dość, że wprowadzi biurokratyczne utrudnienia, to przede wszystkim istotnie podwyższy koszta prowadzenia działalności naszych firm transportowych. Jakby tego było mało dana ciężarówka po wykonaniu pełnego kabotażu będzie musiała czekać co najmniej 5 dni na możliwość realizacji kolejnego (!).

 

r e k l a m y


 

Związkowcy z organizacji zrzeszających polskich przewoźników nie mają wątpliwości - chodzi o odwrócenie sytuacji rynkowej i wyrzucenie Polaków z zachodniego rynku. Realizacja przyjętych propozycji będzie oznaczała falę bankructw i upadłości naszych firm działających w branży przewozów międzynarodowych. Po raz kolejny również okaże się, że państwa "starej UE" w zakresie wspólnotowych zasad są solidarne z "nowymi", dopóki same na tych zasadach najwięcej zarobią. Gdy sytuacja się zmienia i to państwa "nowej UE" zaczynają zarabiać więcej, "stara unia" zbiera siły i forsuje restrykcje uderzające w interesy "nowej UE"...

 

Źródło: Szef Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych: Polskim przewoźnikom grozi fala bankructw (RMF24.pl)
Źródło: Polscy przewoźnicy: Przez nowe przepisy może upaść kilkanaście tysięcy firm (RMF24.pl)

  

r e k l a m y


  

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP

 

Blog niewygodne.info.pl stosuje pliki cookies. 

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

 

Dostępne na blogu niewygodne.info.pl pliki cookies zbierają, udostępniają i wykorzystują dane w ramach usług reklamowych Google. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat polecam kliknąc w następujący link: Jak Google wykorzystuje dane gromadzone podczas korzystania z witryn i aplikacji naszych partnerów?

 

     

yyy

R E K L A M Y

a

 

 

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP