niewygodne.info.pl

 

     Port w Gdańsku najszybciej rozwijającym się portem Bałtyku. Takich wyników nie było jeszcze nigdy!

wtorek, 31.07.2018 r.

  

foto: PortGdansk.pl (mat. prasowy)

Jeszcze w 2009 roku port w Gdańsku przeładował 18,9 mln ton towarów. Po I półroczu bieżącego roku w gdańskim porcie przeładowano już 25,0 mln ton towarów, a cały rok 2018 może być absolutnie rekordowy (w dotychczas najlepszym 2017 roku przeładowano 40,6 mln ton towarów). Gdańsk osiągnął także najwyższą dynamikę wzrostu spośród wszystkich portów zlokalizowanych w basenie Morza Bałtyckiego. Co istotne - wielkość przeładunków wzrasta pomimo prowadzonych na terenie portu inwestycji modernizacyjnych, które do 2020 roku pochłoną ok. miliarda złotych. 

 

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował wczoraj, że w I półroczu 2018 r. ten największy polski port przeładował 25 mln ton ładunków, tj. o 35 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Półroczny wynik jest wyższy o niemal 20 proc. niż pierwotnie zakładano. Gdańsk osiągnął także najwyższą dynamikę wzrostu spośród wszystkich portów bałtyckich.

     

r e k l a m y


       

Wzrosty przeładunków odnotowano w każdym segmencie towarowym (węgiel: +70 proc., kontenery: +44 proc., drobnica: +40 proc., paliwa płynne: +30 proc., samochody: +24 proc.). Co istotne - dzięki prowadzonym pracom modernizacyjnym (polegających na pogłębieniu toru wodnego i przebudowie nabrzeży portowych, które do 2020 roku pochłoną ok. miliarda złotych) wszystkie grupy ładunków mają szanse w najbliższych latach osiągać jeszcze większe wolumeny przeładunków, a gdański port zostanie niekwestionowanym liderem w basenie Morza Bałtyckiego.

Eksperci nie mają wątpliwości -
port w Gdańsku, z uwagi na swoje położenie geograficzne oraz coraz lepsze połączenia infrastrukturalne, jest skazany na nieustanny rozwój i dominację w tej części Europy.

r e k l a m y


 

W kontekście powyższego ubiegłoroczna decyzja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, aby nie tylko modernizować gdański port, lecz istotnie go powiększyć (do 2024 roku) wydaje się być jak najbardziej słuszna. Planowana inwestycja miałaby obejmować budowę kilku nowych terminali głębokowodnych pozwalających na obsługę największych statków wchodzących na Bałtyk, oraz bazy infrastrukturalnej pozwalająca prowadzić dystrybucję towarów na całą Europę Środkowo-Wschodnią. Ponadto ma również powstać nowy terminal typu Ro-Ro, który miałby służyć do obsługi towarów tocznych np. samochodów czy wagonów kolejowych. W efekcie po 2024 roku gdański port mógłby obsługiwać nawet 140 mln ton przeładunku w skali roku i być jednym z największych portów w całej Europie.

 

Źródło: Port Gdańsk w I półroczu 2018 r. przeładował 25 mln ton ładunków (Stooq.pl)

r e k l a m y


  

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP

 

Blog niewygodne.info.pl stosuje pliki cookies. 

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

 

     

R E K L A M Y

a

 

 

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP