niewygodne.info.pl

 

     Port w Gdańsku odbiera zlecenia portom niemieckim. Tym razem wyeksportuje w świat auta produkowane na Słowacji

poniedziałek, 27.11.2017 r.

    

foto: patrickbaum (Pixabay.com / CC0)

Jeszcze do niedawna polskie porty nie miały szans konkurować z niemieckimi, a każdy kto twierdził, że jest inaczej nie mógł być traktowany na poważnie. Obecnie jednak sytuacja ta zaczyna się zmieniać. Do portu w Gdańsku w ubiegłym tygodniu dotarł pierwszy transport aut Kia Cee’d z fabryki w Żilinie na Słowacji. Do tej pory auta te były eksportowane w świat z portu pod Hamburgiem. Teraz, po raz pierwszy w historii, będzie to polski port. W tym kontekście decyzja o budowie w Gdańsku Centralnego Portu Morskiego jest jak najbardziej uzasadniona.

 

Port w Gdańsku jest jednym z najszybciej rozwijających się portów w Europie. Jeszcze w 2009 r. przeładunek w gdańskim porcie wyniósł zaledwie 18,9 mln ton. Piszę "zaledwie", gdyż w ciągu kilku kolejnych lat udało się podwoić ten wynik do 37,3 mln ton (2016 r.), a w tym roku sięgnie on już blisko 39 mln ton. Co istotne - absolutnie nic nie wskazuje na to, że ten trend miałby się w najbliższych latach odmienić. Szczególnie, że port w Gdańsku zaczął "przejmować" zlecenia, które tradycyjnie były realizowane przez porty niemieckie.

              

r e k l a m y


       

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował w ubiegłym tygodniu, że pierwszy transport samochodów KIA Cee’d dotarł właśnie do Gdańska. Do Polski auta przetransportowano drogami i koleją. Samochody z fabryki w Żilinie są składowane w gdańskim porcie. Następnie będą załadowane na statek typu "ro-ro" (przystosowany do transportu samochodów) i wysłane do Wielkiej Brytanii.

Okazuje się, że do końca października w gdańskim porcie przeładowano już ponad 60 tys. aut handlowych, co jest wynikiem aż o 400 proc. lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego i bezsprzecznie przyczynia się do budowania marki Portu Gdańsk jako ważnego węzła logistycznego dla branży motoryzacyjnej.

W tym kontekście decyzja ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka z kwietnia tego roku, która dała zielone światło dla projektu rozbudowy portu w Gdańsku i uczynienia go największym portem akwenu Morza Bałtyckiego, wydaje się być jak najbardziej uzasadniona.

       

r e k l a m y


 

Eksperci nie mają wątpliwości - w najbliższych latach Morski Port Gdańsk, z uwagi na swoje położenie geograficzne oraz warunki naturalne, będzie mógł obsługiwać jeszcze więcej przeładunków. Potencjał tego portu szacowany jest na 140 mln ton przeładunku w skali roku. Aby było to jednak możliwe konieczna jest jego pilna rozbudowa. Plan rozbudowy portu, który uzyskał pozytywną decyzję ministerstwa, obejmuje budowę kilku nowych terminali głębokowodnych pozwalających na obsługę największych statków wchodzących na Bałtyk, oraz bazy infrastrukturalnej pozwalająca prowadzić dystrybucję towarów na całą Europę Środkowo-Wschodnią oraz - co w zakresie przeładunku samochodów wydaje się być niezwykle istotne - nowego terminala typu "Ro-Ro", specjalnie przystosowanego do obsługi tego typu zleceń przeładunkowych.

 

Źródło: Kie ze Słowacji jadą przez Polskę (Interia.pl)

r e k l a m y


  

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP

 

Blog niewygodne.info.pl stosuje pliki cookies. 

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

 

     

R E K L A M Y

a

 

 

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP