niewygodne.info.pl

 

     Przejazd A2 do granicy z Niemcami i z powrotem to koszt równy winiecie na cały rok w Szwajcarii!

wtorek, 8.08.2017 r.

 

foto: SD Pictures (Pixabay.com)

Po tym jak 1 marca doszło do kolejnej podwyżki opłat pobieranych na bramkach wjazdowych na A2, łączny koszt podróży tą autostradą ze Świecka (granica z Niemcami) do węzła Stryków (pod Łodzią) wynosi 84,90 zł. W dwie strony robi się już prawie 170 zł. O tym, że to absurdalnie wysoka kwota niech świadczy fakt, iż w Szwajcarii za jej równowartość można kupić całoroczną winietę na nielimitowane przejazdy wszystkimi autostradami (1763 km) i drogami głównymi (ponad 3000 km)!

 

W bogatej Szwajcarii, gdzie przeciętne zarobki są kilkukrotnie wyższe niż w Polsce, całoroczna opłata za możliwość nielimitowanych przejazdów autostradami i drogami głównymi wynosi jedynie 40 CHF. Kwota ta, przeliczając ją po aktualnym kursie, stanowi równowartość około 150 zł. W naszym kraju za jednorazowy (podkreślam - JEDNORAZOWY!) przejazd autostradą A2 na trasie Świecko - Stryków (Łódź) - Świecko musimy obecnie płacić blisko 170 zł! 

   

r e k l a m y


       

Jeszcze droższy w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr jest fragment autostrady A4 zarządzanej przez prywatną spółkę "Stalexport". Za 60 km musimy zapłacić 20 zł (kierowca samochodu ciężarowego musi płacić 60 zł). Dzięki temu jednak ta prywatna spółka notuje fenomenalne wyniki finansowe. Zarządzanie fragmentem autostrady między Katowicami i Krakowem przyniosło jej w ubiegłym roku ponad 165 mln zł zysku na czysto!

Rządzący PiS chce regulować na nowo wiele różnych spraw. Może dobrze by było, jeśli ktoś z ekipy "dobrej zmiany" znajdzie chwilę czasu i pomiędzy reformą sądownictwa, a nową ustawą medialną pochyli się nad kwestiami kontrowersyjnych regulacji koncesyjnych dotyczących zarządzania autostradami w Polsce? Krokiem w dobrym kierunku mogłoby być ujawnienie treści umów jakie rządy PO-PSL oraz SLD zawierały z firmami "Autostrada Wielkopolska SA II" (zarządza fragmentem A2) oraz "Stalexport" (zarządza fragmentem A4), a które z niewiadomych przyczyn zostały objęte klauzulą tajności. 

Co ciekawe - Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury w rządzie PiS, jeszcze w marcu 2016 r. informował o planach odtajnienia zawartej w 1997 roku umowy koncesyjnej (wraz z aneksami) ze "Stalexportem" (dotycząca A4). Z jakiegoś powodu do dziś tego jednak nie uczynił. O powodach możemy tylko spekulować...

     

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP

     

R E K L A M Y

c

a

 

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP

 

   

Blog niewygodne.info.pl stosuje pliki cookies. 

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. 

Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.