Ta konstrukcja w 1937 r. wygrała światową wystawę w Paryżu. Żadne odszkodowania od Niemców czy Rosjan nie zwrócą nam utraconego potencjału
wpis z dnia 26/04/2017

Źródło: Tomasz Kuczbowski (Twitter.com)

Prof. Kazimierz Zembrzuski w ciągu 9 miesięcy zbudował prototyp parowozu aerodynamicznego, który w 1937 roku za swoją konstrukcję i wygląd został odznaczony złotym medalem na Światowej Wystawie w Paryżu. Jak na ówczesne czasy parowóz ten mógł rozwinąć zawrotną prędkość 150 km/h. Niestety, agresja i okupacja naszego kraju przez Niemców i Rosjan całkowicie zniweczyła prace rozwojowe nad tym prototypem. Efekt tego był taki, że przez kolejne 70 lat pociągi jeżdżące po polskich torach nie jeździły szybciej niż... 140 km/h.

                              

r e k l a m y


            

Obrazek polskiego aerodynamicznego parowozu z 1937 roku, który swym wyglądem nawiązuje do współczesnych pociągów jeżdżących obecnie po torach, pokazuje symbolicznie jak wielkie straty poniósł nasz kraj w wyniku chorej polityki Niemców i Rosjan. Atak, a następnie wieloletnia okupacja istotnie cofnęły rozwój gospodarczy Polski. Tego typu konstrukcje również długo po wojnie nie mogłyby jeszcze powstawać, gdyż brakowało nie tylko infrastruktury, ale również potencjału (a może bardziej - kapitału) ludzkiego. Połowa polskich uczonych nie przeżyła wojennej zawieruchy, będąc często z premedytacją likwidowana, tak by nasz naród był co najwyżej dostarczycielem taniej siły roboczej. Pod tym względem żadne, nawet największe odszkodowania i rekompensaty finansowe od Niemców czy Rosjan, nie będą w stanie zwrócić nam tego, co utraciliśmy w latach 1939 - 1989.

Źródło: Tomasz Kuczbowski (Twitter.com)

  

r e k l a m y


    

wpis z dnia 26/04/2017 

          

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP

 

* * *

Dołącz do nas!

 

xx

 

r e k l a m y


 

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP