niewygodne.info.pl

 

     Ta konstrukcja w 1937 r. wygrała światową wystawę w Paryżu. Żadne reparacje nie zwrócą nam utraconego potencjału

środa, 26.04.2017 r. | update: piątek, 11.08.2017 r.

 

Źródło: Tomasz Kuczbowski (Twitter.com)

Prof. Kazimierz Zembrzuski w ciągu 9 miesięcy zbudował prototyp parowozu aerodynamicznego, który w 1937 roku za swoją konstrukcję i wygląd został odznaczony złotym medalem na Światowej Wystawie w Paryżu. Jak na ówczesne czasy parowóz ten mógł rozwinąć zawrotną prędkość 150 km/h. Niestety, agresja i okupacja naszego kraju przez Niemców i Rosjan całkowicie zniweczyła prace rozwojowe nad tym prototypem. Efekt tego był taki, że przez kolejne 70 lat pociągi jeżdżące po polskich torach nie jeździły szybciej niż... 140 km/h.

 

Obrazek polskiego aerodynamicznego parowozu z 1937 roku, który swym wyglądem nawiązuje do współczesnych pociągów jeżdżących obecnie po torach, pokazuje symbolicznie jak wielkie straty poniósł nasz kraj w wyniku chorej polityki Niemców i Rosjan. Atak, a następnie wieloletnia okupacja istotnie cofnęły rozwój gospodarczy Polski. Tego typu konstrukcje również długo po wojnie nie mogłyby jeszcze powstawać, gdyż brakowało nie tylko infrastruktury, ale również potencjału (a może bardziej - kapitału) ludzkiego. 

      

r e k l a m y


       

Fakty są takie, że połowa polskich uczonych nie przeżyła wojennej zawieruchy, będąc często z premedytacją likwidowana, tak by nasz naród był co najwyżej dostarczycielem taniej siły roboczej. Pod tym względem żadne, nawet największe odszkodowania i rekompensaty finansowe od Niemców czy Rosjan, nie będą w stanie zwrócić nam tego, co utraciliśmy w latach 1939 - 1989.

Wybuch wojny spowodował, że niemożliwa była realizacja tzw. "planu piętnastoletniego" - tj. planu rozwoju gospodarczego stworzonego przez ówczesnego ministra skarbu Eugeniusza Kwiatkowskiego. Plan ten zakładano przeprowadzić w latach 1939-1954 w pięciu fazach:

Faza I: 1939-1942 - rozbudowa sektora zbrojeniowego
Faza II: 1942-1945 - rozwój transportu: sieci drogowej i kolejowej, sieci mostów, przemysłu samochodowego, kolejowego i lotniczego
Faza III: 1945-1948 - rozwój rolnictwa: melioracja, rozwój edukacji w rejonach wiejskich
Fazy IV i V: 1948-1954 - wyrównywanie różnic w poziomie życia w różnych regionach kraju (zatarcie różnic pomiędzy Polską "A" i "B")

 

 

Niestety - agresja Niemiec oraz Rosji na Polskę w 1939 roku sprawiły, że plan ten nigdy nie wszedł w fazę realizacji.

 

Źródło: Tomasz Kuczbowski (Twitter.com)

       

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP

     

R E K L A M Y

c

a

 

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu III RP

 

   

Blog niewygodne.info.pl stosuje pliki cookies. 

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. 

Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.