Nord Stream już teraz blokuje port w Świnoujściu. Kolejne rury na dnie Bałtyku mogą tylko pogorszyć sytuację!
wpis z dnia 8/12/2015

foto: antjeverena (Flickr.com / CC by SA 2.0)

Okazuje się, że Rosjanie w porozumieniu z Niemcami tak ułożyli dwie pierwsze rury gazociągu Nord Stream, że do portu w Świnoujściu obecnie nie mogą wpływać statki o zanurzeniu większym niż 13,5 metra. Budowa dwóch kolejnych nitek związanych z projektem Nord Stream II może tylko pogorszyć sytuację portu w Świnoujściu (o sytuacji geopolitycznej Polski nie wspominając). Właśnie dlatego należy robić wszystko, aby zablokować realizację tego rosyjsko-niemieckiego porozumienia.
   
                                    

r e k l a m y


            

Bierna postawa rządu Donalda Tuska spowodowała, że Rosjanie w porozumieniu z Niemcami tak ułożyli na dnie Bałtyku dwie pierwsze rury gazociągu Nord Stream, iż obecnie do portu w Świnoujściu i w Szczecinie nie są w stanie wpłynąć statki o zanurzeniu większym niż 13,5 metra. Ma to olbrzymie znaczenie w przypadku kontenerowego transportu dalekomorskiego oraz transportu ładunków masowych (duże kontenerowce osiągają zanurzenie około 14-15 metrów, a więc wpływając do Świnoujścia mogłyby zniszczyć infrastrukturę gazociągu Nord Stream).

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (ZMPSiŚ) złożył w tej sprawie pozew przeciwko niemieckiemu Federalnemu Urzędowi ds. Żeglugi Morskiej i Hydrografii. Chodzi o to, że niemiecki urząd wyraził zgodę na ułożenie dwóch pierwszych nitek gazociągu Nord Stream I w poprzek toru wodnego zapewniającego ruch statków z i do Świnoujścia, przez co zablokowano drogę morską kontenerowcom i masowcom o zanurzeniu większym niż 13,5 metra. Polski ZMPSiŚ domaga się w pozwie, aby na skrzyżowaniu gazociągu ze szlakiem żeglugowym do Świnoujścia rury gazowe zostały położone głębiej, co umożliwiłoby poruszanie się statków o większym zanurzeniu. W tym miejscu warto podkreślić, że port w Świnoujściu planuje inwestycje w terminal kontenerowy i terminal ładunków masowych, który ma pozwolić na przyjmowanie statków o zanurzeniu powyżej 13,5 metra.

W kontekście powyższego budowa trzeciej i czwartej nitki gazociągu w ramach projektu Nord Stream II, bez uprzedniej modyfikacji w postaci pogłębienia dotychczas położonych rur gazowych, może tylko pogorszyć sytuację portu w Świnoujściu i Szczecinie ( o sytuacji geopolitycznej Polski nie wspominając). 

Pierwsza rozprawa z pozwu ZMPSiŚ przeciwko niemieckiemu Federalnemu Urzędowi ds. Żeglugi Morskiej i Hydrografii odbędzie się w Hamburgu 17 grudnia.

 

Czytaj więcej: Polska idzie do sądu ws. Nord Stream (BiznesAlert.pl)
Czytaj więcej: Jakóbik: Ostatnia szarża na Nord Stream, czyli ile warte jest słowo Merkel? (BiznesAlert.pl)

wpis z dnia 8/12/2015

                     

r e k l a m y


   

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu

 

 

r e k l a m y


* * *

Dołącz do nas!

 

  

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu