Agora będzie miała ogólnopolską telewizję! Obsadzona przez ludzi PO i Komorowskiego KRRiTV rzutem na taśmę daje im koncesję
wpis z dnia 9/11/2015

foto: espensorvik (Flickr.com / CC by 2.0)

Obsadzona przez ludzi Platformy Obywatelskiej i byłego prezydenta Bronisława Komorowskiego Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, tuż przed zmianą władzy postanowiła przyznać koncesję na nadawanie ogólnopolskiego kanału telewizyjnego spółce Agora S.A.! Już za kilka miesięcy spełni się zatem sen Lwa Rywina z 2002 roku i michnikowa "Gazeta Wyborcza" będzie miała swoją upragnioną telewizje o zasięgu ogólnokrajowym! 
                      

r e k l a m y


            

Wniosek o przyznanie koncesji na nadawanie kanału telewizyjnego w ramach ogólnopolskiej naziemnej telewizji cyfrowej Agora (poprzez jedną ze swoich spółek zależnych) złożyła do KRRiTV we wrześniu b.r. W ubiegłym tygodniu Rada zdecydowała, że koncesję na nadawanie kanału na multipleksie otrzyma właśnie Agora (mimo sporej konkurencji ze strony innych podmiotów, m.in. Polsatu czy Discivery Communications). Telewizja wydawcy "Gazety Wyborczej" ma się nazywać KiwiTV. Ma być to kanał o charakterze uniwersalnym, który - zgodnie z rozpiską przygotowaną przez wnioskodawców - ukierunkowany ma być dla ludzi szukających rozrywki oraz informacji z kraju i ze świata, wiadomości kulturalnych oraz publicystyki. 

W kontekście powyższego warto pamiętać, że w czerwcu 2010 roku pełniący obowiązki prezydenta RP Bronisław Komorowski oraz zdominowany przez Platformę Sejm i Senat zgodnie odrzucili roczne sprawozdanie KRRiTV, co pozwoliło na odwołanie wszystkich ówczesnych członków Rady. Na ich miejsce platformiana ekipa z udziałem p.o. prezydenta powołała na 6-letnie kadencje swoich ludzi. Po upływie 5 lat, członkowie KRRiTV - którzy po zmianie władzy lada chwila mogą podzielić los swoich poprzedników - postanowili przyznać Agorze (wydawca Gazety Wyborczej) koncesję na nadawanie ogólnopolskiej telewizji. Czy widzę zależność? Formalnie, nie. Choć nie daje mi to spokoju, że Agora - poprzez swoje media - tak mocno wspierała Platformę Obywatelską i Bronisława Komorowskiego, którzy decydowali o tym kto do KRRiTV się dostanie. Czy nowa telewizja w swoich programach publicystyczno-informacyjnych również będzie tak jawnie udzielać poparcia ekipie, która 5 lat temu konstruowała skład KRRiTV? Raczej nie mam co do tego wątpliwości...

 

Źródło: Spółka Agory otrzyma koncesję na nadawanie Kiwi TV na MUX-8 (wyborcza.biz)

wpis z dnia 9/11/2015

                               

r e k l a m y


   

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu

 

 

r e k l a m y


* * *

Dołącz do nas!

   

 

niewygodne.info.pl

blog niewygodny dla establishmentu