PKP nie zaakceptowały żadnego Pendolino. Okazało się, że wszystkie mają wady
wpis z dnia 15/10/2014

foto: mat. prasowe

Kolejna wtopa z Pendolino. PKP Intercity nie zaakceptowało, póki co, ani jednego składu z pociągów dostarczonych przez Alstom za gigantyczną kwotę 1,6 mld zł. Okazało się, że wszystkie miały usterki i wady.

Ultradrogie Pendolino miały rozpocząć kursowanie na regularnych trasach w Polsce od 14 grudnia. Wiele wskazuje jednak na to, że termin ten będzie nierealny. Okazało się, że dostarczone przez Alstom składy mają wady i usterki takie jak niedziałające światła lub radio. Niby błahostki, ale jak płaci się 1,6 mld zł, to producent powinien dostarczyć takie egzemplarze, które nie będą budziły wątpliwości przy odbiorze. A tu proszę - kolejna wtopa. 

 

W kontekście zakupu słynnego Pendolino, warto przypomnieć wypowiedź Czesława Warsewicza, byłego prezesa PKP Intercity, który stwierdził, że zakup Pendolino doprowadzi spółkę PKP Intercity do bankructwa: - "Obawiam się, że ta cud zabawka doprowadzi do bankructwa PKP Intercity. Mówiąc wprost – ktoś za to coś wziął, gdzieś poszły łapówki, procenty, jakieś dziwne transfery. To był kuriozalny przetarg. Mieliśmy do wydania niemal 3 mld zł. I ostatecznie w roku 2011 została złożona tylko jedna ważna oferta. Inne rzekomo nie spełniły wymogów! Tak się uczciwych, prawdziwych przetargów nie przeprowadza." - powiedział tygodnikowi "wSieci" były prezes PKP Intercity. Patrząc przez ten pryzmat, rzeczywiście zadziwiająca wydaje się być decyzja należącej do Skarbu Państwa spółki o zakupie ultra drogiego taboru Pendolino, który jest przystosowany do jazdy z prędkością ponad 200 km/h, skoro - zgodnie z planami ministerstwa infrastruktury - jeszcze przez najbliższe 16 lat żaden pociąg w Polsce z taką prędkością jeździć nie będzie. Czy nie lepszym rozwiązaniem było zamówienie o wiele tańszych pociągów rodzimej produkcji, które bez problemu rozpędzałyby się do prędkości 160 km/h?

 

Czytaj więcej: Wszystkie składy Pendolino mają usterki. PKP nie zaakceptowały żadnego pociągu (GazetaPrawna.pl)
Czytaj także: Kłamstwo Pendolino. "wSieci" ujawnia drugie dno wielkiej transakcji (wPolityce.pl)
Czytaj także: Pendolino "made in Poland" będzie jeździło po francuskich torach? (Niewygodne.info.pl)

wpis z dnia 15/10/2014