Rząd wspiera finansowo przychylne mu media. Wyborcza i TVN dostają grube miliony. System się domknął

wpis z dnia 10/10/2014

 

Właściciele prorządowej stacji telewizyjnej "TVN" w latach 2008 - 2013 otrzymali z resortów ministerialnych ponad 21,9 mln zł tytułem publikacji ogłoszeń i komunikatów. Wydająca "Gazetę Wyborczą" spółka "Agora" w tym samym czasie otrzymała z urzędów centralnych nadzorowanych przez ekipę PO-PSL blisko 6,9 mln zł. To się nazywa wspieranie swoich za pieniądze podatników!

 

Parlamentarny zespół ds. obrony wolności słowa opublikował raport na temat wydatków poszczególnych ministerstw na ogłoszenia i komunikaty w prasie, telewizji oraz portalach internetowych w latach 2008 - 2013. Wyniki raportu są szokujące. Media wspierające władze otrzymują co roku w ten sposób miliony złotych. Należy pamiętać, że raport dotyczy jedynie wydatków urzędów centralnych (ministerstw). Nie ma mowy o innych urzędach, instytucjach samorządowych czy spółkach kontrolowanych przez Skarb Państwa. Z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy jednak mówić, że pieniądze przekazane przez podmioty i jednostki nie objęte raportem są co najmniej równe, jeśli nie większe niż pieniądze podatników przekazane "Wyborczej" i TVN-owi z tytułu ogłoszeń i komunikatów. W ten sposób system medialny się domknął. Rząd wspiera finansowo przychylne mu media, a te wspierają rząd wyciszając niewygodne dla niego kwestie, a nagłaśniając tematy zastępcze, tak aby jakakolwiek opozycja nigdy nie mogła przejąć władzy.

 

 

 

 

Czytaj więcej: Jak rząd PO-PSL tuczy usłużne media (wPolityce.pl)

wpis z dnia 10/10/2014